28.5.11

Menghargai Beliau .

Jumaat 27-05-11

Kami semua suke bila habis exam , memang gembira tak terkata . ! Tapi bagi aku lepas habis exam bukan masa untuk aku senang2. Sebab aku takut dengan result aku .Hoh .Ini yang aku nanti-nantikan.Aku tak nak ada satu failed pun untuk Midyear exam kali ni. Ye lar dah nama pun form 4 .No More honeymoon okey.So semua result bagi aku semua aku ambil kisah .Masa exam PJPK. memang macam ape lagi lah.Giler susah .Lebih-lebih pulak cikgu buat soalankan? Susah mengalahkan soalan science. Saya ni bikan orang yang aktif sukan.Kenapa cikgu tanya banyak pasal hoki? aiyaa..Bikin kepala sakit saja tawu   =D

Tapi untuk semua tu tak pe lagi,saya tak kisah . Yang penting , masa hari jumaat haritu cikgu sn kiteorang masuk kelas.Dengan muke yang manis kami bagi salam .Lepas jea cikgu duduk.Terus jea mulut aku lancang tanya. ''Cikgu markah science kiteorng mcm mner eak? oke tak ckgu? peace''

Dengan seyuman yang manis cikgu pun cakap., ''kamu semua teruk. Exam nie penting .Tapi kamu semua buat mcam main2.Ape kamu jawab hah?Jawab macam cikgu x pernah ajar je.Kertas kosong.Ape nak jadi nie? Sedih tawu .menitik air mata cikgu tengok result kamu.Tapi selamat kelas kamu ada jugak sorang perempuan yang boleh membantu"
Time tu aku mula rasa sedeh .Ouh God. betul ke ape yang cikgu cakapkan nie? time tu jugak aku rasa bersalah.Kesian cikgu bile dia cakap ''jawab mcm cikgu tak pernah ajar jea''
Cikgu.tu semua bukan salah cikgu oke. Tapi salah kami.Sebab tak tumpu perhatian bila cikgu sedang ngajar.Maaf .Kami semua mintak maaf sangat2 , Kami tawu kami salah .And kami janji akan berubah .PROMISE!
Cikgu pun cakap ."Setakat janji takkan mengubah pape.Tetapi kalau ade usaha nak berubah,InsyaAllah kamu semua akan berjaya .Saya harap sangat dan tolonglah perbaiki diri kamu semua.Jangan banyak main sangat .And jangan banyak buat tak endah jea.Semua ni penting untuk masa depan kamu .Paham pelajar-pelajar 4PA? "
faham cikgu =D

Persoalannya :
  • Berubah ke kami?
  • Berjaya ke kami tak nak bagi cikgu sedeyh?
  •  Boleh ke kami cemerlang?
Cikgu saya janji akan berubah.
KAMI AKAN BERUBAH .
4PA ehhee

Your student

Nur Ammarlina Nasir 
[kami akan berubah]

No comments: