30.1.11

My Rainbow Blog ..

assalamualaikum RAINBOW !!

oukey,harini aku nak citer pasal para bloger sekarang..aku tawu aku still baru dekat dunia blog ni,..tapi dari pendapat aku,macam2 yang aku nak kongsi and share dekat blog kesayangan aku ni..
So,seperti sedia maklum,blog di cipta untuk dijadikan sesuatu bahan yang boleh kita berkongsi cerita,berkongsi rahsia,tips,bagi nasihat,promote barang and whatever else..tapi ada segelintir manusia yang salah menggunakan blog,pelik kan?

SALAH GUNA BLOG-->> 
  Salah guna tu macam mana?sure uolss tertanya2..hehe,,oukey..maksud saya kat sini ade setengah manusia yang buat blog ni untuk menunjuk2.,sedangkan blog ni di cipta bukan tuk menunjuk2..ramai la aku tengok para blogger sekarang bersaing secara tidak sihat,,isk3..

ANTARA PENYALAHGUNAAN BLOG-->>
  •   Setengah para blogger create blog diorg sampai berat..kadang2 letih den nak tunggu ha..memang la semua blogger nak blog yang nampak vogue,nampak interesting..tapi pada2 lah..jangan sampai orang bosan menunggu blog awak..=)
  •    2nd mistake..Kebanyakkan para blogger nie terdiri daripada kaum Hawa..kaum Adam pun ada jugak blog,tapi agak kurang lar[this is not a mistake]..So ..para gurlz sekarang tak boleh tengok blog orang lain..timbul persaan dengki.Mula la diorg pun create blog yang boleh jadi tumpuan and perhatian..Bagi saya blog yang simple lagi cantik dari blog yg sarat dengan benda alah..=)
  •     3rd..perempuan nie ramai orang cakap suke tunjuk2[tak semua girl oukey]..So bile setiap barang yang dia beli sure nak tunjuk2 dalam blog..tah pape kan?lain lar kalau barang tu exclusive ke hape ke tak pe jugak..=)
  •   4th ..memang tak dapat di nafikan blog ni tempat untuk kita luahkan peraan tapi.kalau nak luah tu pada larh,,blog ni tempat yang open..semua orang boleh baca..So kalau nak kutuk ke mengumpat or mengata somebody janganlah mention nama dia..tak pasal korang dah di pandang serong sebab tulis keburukan orang lain[jangan mention nama orang yang kite tak suke]..
  •    5th..kepada para blogger..yang baru macam saya atau yang dah lama..tolong gune bahasa yang sopan sikit kalau nak tulis blog..kan sedap kalau orang nak baca.. budi bahasa budaya kita..ahakz.    so kalau dekat blog nie jangan kisah nak jadi budak skema a.k.a nerd..[jadilah orang yang mempunyai bahasa]=)
 PERINGATAN !!

  1. Jangan nak menunjuk2 kalau dah ada blog..[tak baik untuk ornag lain]
  2. Jangan nak ada perasaan dengki atau jeles[buang perasaan jahat]
  3. Jangan nak ikut macam orang lain..[be yourself is better..]
  4. Jangan nak mengutuk/mengumpat/mengata orang dengan mention nama dia..[berperikemanusiaan]
  5. Jagalah bahasa kita..jangan terlalu guna ayat yang short form..[being NERD]
 Kalau ANDA ada ciri2 seperti ini,HINDARKANLAH diri anda sebelum orang lain BENCI awak..

No comments: