8.2.11

kan BEST kalau....

assalamualaikum...


Kan BEST kalau.....

  • masa dapat ulang balik..macam rugi pulak aku mensia2 kan masa aku dulu2.,sekarang aku sendiri paham ape maksud MASA ITU AMAT BERHARGA..Sesungguhnya aku amat menghargai masa sekarang ni..

           Kalaulah masa Dapat Ulang..aku nak...


  1. aku nak enjoy study masa form 1,2, and 3..
  2. kalau boleyh aku nak score semua subjek..
  3. aku nak enjoy masa kat skola..
  4. aku nak main2 banyak2...
  5. aku x nak lepas PMR..
  6. aku nak stay jadi budak2..
  7. aku nak enjoy life..
  8. aku nak target 8A.
   haha..nyesal dulu aku mintak PMR habes cepat..dulu aku lar orang yag tak sabar nak masuk form 4..aku lah orang yang nak cepat habiskan SPM..bagi aku..habi belajar cepat lagi besr..boley duduk relax2..tapi  pemikiran aku salah 100%..


PERBEZAAN DULU DAN SEKARANG..


  • Kalaw dulu subjek semua ringan2 jer..tak belajar pun boley gak tawu kan..hentam pun dapat gak jawapan..TAPI.. sekarang..subjek semua struggle..nak hentam tu kalaw dapat jwapan tak pe jgak kan..tapi x boley main hentam maa...aiyaa.manyak susah..

  • kalaw dulu..nak main2 time belajar tak pe lagi..boley..cikgu tak marah sbb ckgu akan cakap '' awak semua budak2 lagi..tak pe..cikgu faham ..'' TAPI sekarang..bile main sikit ..cikgu akan cakap '' kamu ni dah form4 ..matang lar sikit,jangan jadi mcm kanak2 terencat akal..'' hahaha..tah pape..[terencat } cacat ]

  •  kalaw dulu boley tak bagi perhatian time study..boley sembang2..boley bejalan sana sini..TAPI skrg dah tak boley .. telepas pandang dari whiteboard,konfem tak paham dah ape cikgu ajar..cayelah cakap aku.tak pecaya try tengok.hehe..


  • kalaw dulu..boley je pinteng skolah..nak datang ke tak nak suke hati je..TAPI skrg ..kalaw nak ponteng sekolah sure aku fikir2 dulu..and sure aku tengok dulu subjek ape ade.and tiap2 hari aku ade subjek penting.so ..tak boley ponteng maaa..:(

  • kalaw dulu jadi pelajar form 3..rase tanggungjawab tak lah membebankan sangat..TAPI.. bile dah masuk form4,tanggungjawab..mak datuk..berat sangat2,,sakit bahu nak pikul..hahaha..
 tengok..banyak lagi perbezaan dulu dengan kehidupan aku sekarang..tak dapek nak kato lagi dah..haha..
kalaw masa boley ulang balik.aku nak diri aku ada di tingkatan 3 skrang ni..aku nak play3..
aku nak bebas..tak nak masuk form 4 yang terlalu membebankan..

Tapi,,nak menyesal pon tak gune dah..benda dah berlalu pun..so,nasihat aku..yang dah masuk form4 nie..jom lar kite sahut cabaran beramai2..hehe,and untuk budak2 yang tengah menghadapi form3..jangan tension2..better korang enjoy life korang..jangan jadik mcm kiteorg yang tah hape2.. 


ALL THE BEST ..
CHAIYOX~


ade motif ke aku tulis kat blog?
haha..saje sukesuki..
enjoy je..=D

No comments: