30.11.11

Bayangkan kalau lelaki jadi CIKGU

Assalamualaikum
Hye awak-2 semua. Nak mintak tolong sikit boleh? 
Cuba awak-2 semua bayangkan LELAKI jadi Cikgu..??
|
|
|
V

*Muka anak murid yang bosan..Huuaargghh,menguapp*

Okay lah, sini saya nak bagi pembayang. Dekat sekolah saya tak banyak sangat cikgu lelaki. And kalau ada cikgu lelaki pun kebanyakkan mereka banyak yang Pemalu. Boleh pecaya tak? Pemalu? Macam mana nak ajar anak murid kalau diri sendiri tu pemalu? Haihh. Takut nanti anak murid yang pijak kepala cikgu kot. Hihi. Tapi tu zaman sekarang la kan. Masa akan datang sape taw kan? Entah-2 suara cikgu lelaki je dah boleh gagaq kan banggunan sekolah. Haha. Sape taw? kan? kan? And..And..Maybe lelaki yang akan conquer pekerjaan cikgu ni nanti :)

Tolong baca ini Info :

Bedasarkan kajian Cik Nurammarlinanasir, dia mendapati rakan-2 lelakinya banyak yang bercita-2 untuk menjadi guru lelaki. Kalau anda tak percaya, carilah kawan lelaki, dan tanyalah apa cita-2 mereka nanti, Lihatlah jawapan mereka. Konfem sama dengan hasil kajian yang Cik Nurammarlina telah jalankan :) *Kembang seketika dengan hasil kajian aku* Hak3. Ini fakta yang tepat okay :) *Macam buat folio geografi pulak* Hehehehehe..

Actually saya buat kajian dekat Faez Carsten and saya tanya dia nak jadi ape besar nanti? Dia cakap nak jadi cikgu? Saya gelak and tanya nak jadi cikgu ape? Dia cakap. "I want to be english teacher and jangan pandang lelaki tak boleh jadi cikgu taww"
*Malu saya sebab gelakkan dia hewhewhew*
Then saya buat kajian dekat Acap, my clasmates and saya tanya the same question,dia cakap "Aku nak jadi cikgu Matematik" Wahh,, hebatlah kalau dia boleh jadi cikgu matematik. Gua respect sama lu bro :) Bukan senang taw nak dapat Cikgu Matematik seorang lelaki !
Next, saya tanya soalan dekat Hasif and..and.. nak tawu jawapan dia ape? Dia cakap, dia nak jadi Ustaz. Hah, bagus sangat-2 dengan cita-2 awak, but please jangan jadi macam ustaz saya, pemalu sangat-2 sampai saya tak boleh dengar langsung ape dia cakap. Kadang-2 terfikir jugak..Am i Deaf ?? *Berfikir sejenak* ^_^ Hihi. 
After that saya tanya Ajeemlegacy and Adam Aiman dia pun bagi jawapan yang sama, nak jadi cikgu Bahasa Inggeris . See? Berapa ramai lelaki yang nak jadi cikgu? So, nasihat untuk diri saya and mereka yang perempuan, bangun and sedarlah, masa zaman kita nanti , peluang pekerjaan kita sangat sikit and banyak saingan dengan lelaki yang dah maju sekarang ni. :) Chewahhh, ayat saya macam dah buat karangan, Boleh lah hantar karangan ni dekat Cikgu BM saya . Hikhikhok. Takpe-2. Saya cuma boleh doakan apa yang mereka impikan akan menjadi kenyataan. 

@GoodLuck para lelaki semua and majulah wahai perempuan@

Mucosloves
nurammarlinanasir 

No comments: