24.4.12

♥ Cinta Zulaikha ♥

Assalamualaikum awak semua :)

Hye, pagi-pagi macam ni tetiba aku rajin pulak nak update blog, Niat aku nak baca buku sebenarnya. Baru je bukak buku perdagangan. Baru review pasal keperluan dan kehendak . Hik3.. Gelak kan aku lateww. Ye lar, aku baru nak study, bukan macam korang. Dah study awal-awal lagi ;)   Oh, back to the topic, pernah tak korang baca kisah Cinta Zulaikha? Oh yeah, jangan ingat ni kisah novel pulak okay. Actually ni kisah Nabi Yusuf dengan Zulaikha. Sape yang baca kisah ni memang best lah. Maybe ada yang blurr macam tak pernah dengar pun kisah ni? Ala, cuba remind balik, masa kita kecik-kecik ustazah/ustaz selalu cerita pasal kisah-kisah Nabi kan? Termasuk lah kisah Nabi Yusuf dan Zulaikha. Dulu masa kecik-kecik aku dengar kisah ni pun macam tak faham apa-apa lagi. Until one day my sis (Nadia) bagi satu buku.



Tajuk buku " Wanita Yang Di Ceritakan Dalam Al-Quran" Semua dalam tu ada kisah-kisah Nabi. And aku ada terbaca kisah Nabi Yusuf dan Zulaikha. Pernah adik aku cakap yang dia teringin sangat nak jumpa dengan Nabi Yusuf. Dia nak tengok Nabi Yusuf setampan mana macam yang diceritakan dalam Al-Quran.  Yeah, kadang otak budak-budak ni lagi bagus dari otak kita. So, bila dah baca kisah Yusuf dan Zulaikha, aku pun teringin sangat nak tengok Nabi Yusuf. I want to see how handsome he is. And sometimes aku terfikir jugak, kalau lah kita selalu cakap artis Korea hensem and Aaron Aziz hensem punya hensem but how about our Prophet Yusuf? He is more handsome because boleh dikatakan pada zaman dulu sebilangan kaum Hawa sangat mengidamkan lelaki seperti Nabi Yusuf and ada jugak yang melukakan jari dyorang tanpa mereka sedar. And yang paling teruk sekali, most of them ada yang sanggup tawarkan diri sendiri untuk dapatkan Nabi Yusuf. Ada yang cakap ketampanan Nabi Yusuf bukan macam lelaki biasa bahkan seperti jelmaan malaikat.. Subhanallah ..Dear friens. Can you see? See how handsome he is. So, no wonder if my brother and I really hope that Nabi Yusuf  come in our dream :)

No comments: