19.9.11

I'm not a nerd person =)

Asslamualaikum.. Tengah2 pagi nie, tetibe rasa nak hupdate blog. Tah ape yang aku mimpi, rasa nak cerita  something lah.. haha.. aku bukak fb and aku ternampak ayat nie :
Melakukan kesilapan adalah bukti yang kita masih manusia ! 
OMG (!) aku renung ayat tu sedalam-dalamnya. Hahaha.
Baru aku faham maksud tersirat and tersurat ayat tu.
So, nak mention kat sini.. 
I'm not a nerd person okay (!).. 
 
Ramai yang cakap aku nerd. Hello, am i NERD? huh, please..
Naseb aku pindah skolah baru je aku bertukar jadi Nerd..
I'm officially NOTY+NOTY+NOTY GIRL lah !!
Untuk yang lelaki, jangan ingat uollss je penah ponteng kelas..
Aku pun penah ponteng jugak. Bukan kadang2. Tetapi selalu sangat. Hahaha. Bermula alkisah..dulu kat sekolah lama aku sesi petang, and bila ada kK kat sekolah waktu pagi..Aku dah rancang dengan membe aku. Aku ajak dia pegi lepak KFC. Maklumlah.. mak aku suruh pegi sekolah sendiri..naik bas kan. Dah bas lalu betul2 depan KFC. mana perut boleh tahan weii. Ape lagi.. Mula lah.. plan rancangan..
So, aku pun ajak membe pegi sekolah dulu.Konon nak p sukan la kan. Tapi sampai sana..Otak aku tetiba mcam teringat KFC,.. mak oii. aku pon letak beg,baju sekolah semua barang2 kat surau..Aku pun FLY~ dengan kawan aku g KFC. haha.. jahat tak? Tak sangat kowt..Hampa lagi jahat kot..bhahaha :P
Plan nak duk KFC 30minit je. Tapi hampeh.. Dah kenyang makan mana larat jalan. So lepak lah kat situ.. Sambil2 tunggu membe pgi shopping..Start dari situ lah. Bila bas lalu depan KFC je. Otak aku dah mula plan macam-2.. heee.And start dari situ larh, aku belajar ponteng..
Takpe la. Tu baru kisah ponteng sekolah. Aku pun selalu gak ponteng kelas..
Konon mintak kebenaran "Cikgu,nak p tandas SAT " ..ayat sat tu yang tak boleh tahan. Sat la sangat kan? Aku pun jenis suka ukur keliling sekolah.. Tak puas hati kenapa sekolah besar lagi dari rumah aku.. kih3.. Tu yang muka ni ja selalu keliling sekolah.. Tapi aku jenis pandai cover.. Tak penah lagi kena tangkap.. Selamat la aku kan =)
Okay.. lepas tu, aku nie jenis murid yang banyak main la..Bak kata cikgu Sej aku.
Budak perempuan lagi nakal dari budak lelaki.. Aww (!) Time dia cakap macam tu.. Panas je muka aku.. hahaha.. Terasa mak.. Takpe lah. Lumrah kehidupan Nurammarlina nak buat macam mana kan. Jangan nak pertikaikanlah =P
Aku dalam kelas selalu tido.. Itulah keje aku.. tapi tido aku sopan taw.. Cover2..Bukan macam budak laki,..Tido air liur meleleh..Pehh..tak lalu cek buat laki ..hehe.. And. aku penah gak terpikir nak buat keja jahat. Waktu sains,cikgu aku suka buat experiment.
Masa form one dapat cikgu Baikk punyee (!) sebab dia baik lah aku rasa macam nak buli dia. heee. Aku terpikir nak bako je lab.. tapi tak kesampaian.. Sebab aku cuma NIAT shaja. Tak terpikir pun nak buat =))
And aku penah jadi bendahari. And aku rasa aku lah bendahari yang KEJAM..
sebab.,,sebab,.. aku tak suka sape yang bayar lambat. So,membe aku datang bayar duit..Aku dengan bengang sebab membe aku main2 tarik duit ..Ape lagi. aku ambik duit tu and... aku koyak kann..Selamat duit seringgit.. hehe.. Memang kene la dengan budak tu..dia maki2 aku. dalam hati aku cakap..Ade aku kesah? STUPID ELEPHANT (!) haha.padan muko ekau, main-2 kan eden. itu naseb ekau lo.. 
Melakukan kesilapan adalah bukti yang kita masih manusia ! 
ayat ni memang bagi seribu makna dalam hidup aku. Kalau aku ada buat salah and silap tu bemakna aku Manusia, Bukan jahat okay. =)
Tapi tu semua kisah time aku Form 1 & 2.. Sekarang aku dah ada kat sekolah baru.. 
Matured sikit lah kowt.. sikit je tak banyak. Tapi kadang2 ade gak rasa nak buat keja jahat..
Tapi..tapi.. just enough i be a noty+noty+noty girl in HSBM..
Now i'm only a nerd girl in my new school SMKSS =)
And now i'm being a PREFECT..OMG(!) tak percayakan? hee
Ape yang jadi semua sebagai pengalaman..
And memang terbaik kalau nama kita ada dalam rekod disiplin sekolah..Memang terbaikk (!)

~Kadang-kadang pengalaman yang mematangkan kita ~

=)
 
 

No comments: