23.11.11

Mereka semua bermakna :')

Assalamualaikumm.. Hye.Lama tak update blog kan?Last update pun time last nak cuti sekolah haritu (:
Okay, now, i would like to tell about my FRIENDS. Do you have a friend? Haha. Semua orang ada kawan. Tak kisah lah baik or tak, Tapi tetap ada kawan kan? Siapa yang tak de kawan tu nampak  sangat lah ada masalah dalam diri dia. Hihihi (:

Flashback Balik: Okay bila ingat-2 balik pasal zaman sekolah (Ceh, ayat macam dah habis sekolah je) Hihi. Time masuk form 1 time tu aku still Blurr .Perasaan first day menjejakkan kaki dalam Sekolah Menengah Kebangsaan Tinggi Bukit Mertajam jangan katalah. Macam nak luruh jantung den. Hahaha. Ingatkan aku je yang sekolah dekat situ, rupa-2 ramai lagi. Then ternampak muka kawan-2 aku masa darjah 6 Alamanda dulu.Whoppss!! Tak sangkaa jumpa balik kan?Ingatkan takkan jumpa dah. Tapi kebanyakkan kami tak sekelas.Only aku, Siti Nur Amira Bt Azzet Sabree, Atikah Shafawani Bt Johari  Sahaja yang satu kelas. Even masa darjah 6 kami tak sekelas tapi masa form one kami sekelas jugak until form 3.  (:

Atikah Shafawani Bt Johari 


 Atikah Shafawani, aku panggil dia Tikah jer.Tapi kawan-2 yang lain panggil dia shafa, nama glamour la katakan. Hik3. She's very good friend for me.. Dia nie terkenal sebab masa darjah 6 dulu dia seorang yang sangat2 ganas, Gile lah. Kau tawu, masa  D6 lah aku paling benci dengan pengawas ni.Tanya je tikah semua takut.Sebab.. ganas sangat lah. Ramai yang benci kau, Termasuk aku,and aku tak tawu macma  mana aku boleh kawan dengan kau time form1. Sangat2 pelik and tak boleh di terima taw.Hahaha *Tikah,jangan marah okay* Aku duk dengan dia masa form 1 and form 2. Dia suka ajar aku buat benda jahat. Ohmaigod.tak taw macam mana aku boleh terikut dengan kenakalan kau.Tapi ape yang kita buat ni banyak tinggalkan kenangan untuk diri aku. Ingat tak time kita kena marah dengan Cikgu Gunalan tu sebab tak lepas jawab sejarah? Ingat tak? Then kita kena ketuk ketampi,sambil ketuk ketampi mulut tak henti-2 duk maki  cikgu Gunalan tu. Hahaha. Best jadi kawan kau. Aku takkan lupakan kau sampai bila-2 (:

Siti Nur Amira Bt Azzet Sabree


Aku panggil dia Mira, Tapi tikah selalu panggil dia PENDEK. hik3.Sebab, mira tek mencecah tahap ketinggian yang mira taget tu lagi.Thats why kami panggil dia pendek. (: Walaupun dia pendek,dia cute taw,kulit hitam manis and pandai masak (: Untunglah kan sape dapat mira Hihi. Dia ni banyak gosip. Tambah dia suka gosip pasal kawan flat dia.Aku ingat lagi mira penah cita pasal Mat John. Haha.sangat memalukan taw. Then orang ramai cakap mira ni playgirl. Betul ke? Tak kot,mira tak macam tu, normal lah kalau masa muda2 playgirl, sekarang dia dah setia (: Mira suka ajak pegi Summit,sebab nak jumpa mat2 bangla kat situ.*Just kidding, dia ajak pegi sana sebab mira suka shopping.Kan mira kan? And..and..Kalau nak taw,mira dah berubah sekarang nie. Dia dah pakai tudung.. Comei sangat time dia pakai tudung,Teruskan pemakaian tudung. Harap mira ikhlas pakai tudung Hihi, sayang mira ;;))

Aqeela Balqees Bt Thaha 
 
Aku panggil dia Qeela je, aku suka usha dia dalam kelas.*I'm not lesbian okay* Qeela seorang yg pemalu. Dia seorang yang sangat-2 comel and agak kebudak-budakkan sikit.Masa form1 dia suka duduk sorang2 dalam kelas. Aku anti gila dengan budak ni,sebab dia nampak macam gedik.Sumpah kalau hampa tak kenal sure hampa akan kata dia gedik.Buktinya: masa pengawas buat sportcheck,ramai pengawas yang berkumpul dekat meja qeela sebab?? Pengawas jumpa LOTION,BEDAK,CERMIN dalam beg dia. See??Nampak sangat macam gedik+anak manja kan? Haha. Tapi tu cuma tekaan aku jer, aku tak kenal dia dengan rapat lagi sebab tu aku boleh cakap dia macam tu, untuk pengetahuan,qeela tak macam tu pun.Dia sorang kawan yang sangat manja and boleh jadi kanak-2 kalau duk dengan dia. Dia suka sangat makan lolipop.And suka buat muka yang tak bersalah + muka cute dia (:  Sometimes dia ni sensitif. Qeela and mira suka sangat layan lagu english.Kadang jelez jugak sebab aku tak tawu lagu-2 english ni. Hihi Tapi di sebabkan dyorang lah aku sekarang layan lagu english   =D

Ezati Hanani Bt Murdi
Ezati nama panggilan dia..Seorang yang pemalu jugak .Qeela suka panggil ezati, along.Aku pun tak taw kenapa,maybe sebab ezati anak sulung and Qeela dah memang rapat dengan along. Kan? Aqeela dengan ezati sangat-2 rapat..Memang tak boleh pisahkan depa dua ni. Macam belangkas dah aku tengok. Pegi mana sure berdua . Jeles lah.Aku pun nak jugak berkepit dengan hampa. Hihi . Ezati suka bagi ceramah kat orang.Expecially aku dengan mira.Aku tak tawu kenapa maybe aku banyak buat salah kot.Dulu memang susah jugaklah nak terima ceramah dari dia. Aku mesti menggelak kalau along start nak bagi ceramah.Tapi sekarang baru aku sedar,ceramah yang dia bagi bukan untuk suka-2 or saja2.Tapi semua tu ada makna,and bila aku dah besar baru aku faham dengan maksud2 ceramah yang dia penah bagi kat aku.Semua tu ada kebaikkannya (: Thanx ezati. Oh yeah, ezati ni bakers yang terbaik taw. Kalau kat sekolah dia selalu take order roti-2 dekat kami.And mesti  dia tak lupakan aku kalau order roti sure cakap "Cheese lebih yer" hihi. Sumpah sedap giler bun yang along buat.Never forget you and your roti =D

That's all , and bila naik form 3 tu yang buat hidup aku sunyi. Takde lagi kawan-2 macam Tikah,mira,Qeela,and along. Memang terasa kehilangan jugak lah. susah nak terima kenyataan yang aku dah berjauhan dengan depa. Tak sangka aku akan berpisah dengan depa semua. Ingatkan boleh kekal sampai bila-2. Now,yang tinggal dekat sekolah tu cuma Qeela,Ezati and Mira, tu pun dyorang dah tak rapat. And dah duk kelas lain-2. Tikah  sekarang study dekat Teknik and dah jumpa kawan2 baru dia. Aku pulak?? Duduk perak.Far away from they. Sumpah sedih time nak berpisah dulu. Betullah cakap orang, persahabatan masa kita form1,2,3 tak kan kekal lama. Mesti akan berpisah gak, sama naseb macam aku :')

Antara kenangan kami semua :
Qeela dengan Along. Ada ayu jugak (:

Qeela with me :')

Gathering sekali (:

Me and pengawas kejam.Haha!

Cer tengok qeela.Cute kan? Along pulak comei.




After makan roti buatan along. Being Crazy ,Its too nyummy !

No comments: