17.12.11

My name really meaningful

Assalamualaikum, uollss, Teheee!

Actually saya dah tertidur tadi, then terjaga sebab sejuk sangat. Then tak boleh tido fikir pasal nama. Yeah, tiba-tiba ada niat nak update blog. Tiba-tiba okay! TIBA-TIBA. T_T

Hye semua yang mempunyai nama-nama yang indah.
Hye Muhammad,Ahmad,Mohamad,Mohamed.
Hye jugak untuk girl yang ada nama Nur,Siti,Nurul. 
Hey, korang tahu tak zaman sekarang ni macam-macam orang bagi nama dekat anak kan?
Tambah kalau anak orang kaya. Kalau boleh nama nak glamour-glamour gitu.,
     Tudia baqq hang, nama punya 'PENDEK'!. Masuk IC pun susah.
Tapi last-last panggil boboi. Adik.Along. Angah.~TSK~
Tapi kau ade nama glams? WTFish ..

By the way, saya malas nak cerita pasal nama orang. Let's story about my name. Setiap nama mesti ada maksudnya kan? Ape maksud nama korang eyh? 

My name is :

  N-U-R A-M-M-A-R-L-I-N-A

N-U-R mean Cahaya.

A-M-M-A-R(Lelaki) mean Great builder,constructor

A-M-A-L-I-N-A mean Lanjut usia


How-I-Get-My-Name???

Actually saya nak buat pengakuan sikit lah kan, saya sebenarnya tak suka pun nama saya. Nur Ammarlina
 
Macam pelik kan? Macam nama lelaki pun ada. Honestly, saya tak suka nama ni. Masa kecik-kecik suka gila memberontak. Nama kite tak glamour-glamorous macam awak. Hewhew.
Then , bila dah besar saya tanya mama. How she get my Glamorous name? Ceyh, macam belajar cerpen form two pulak .How Dalat got his name. Muahaha.
You know what..Mama cakap dulu dia suka dengan Amalina penyanyi dangdut tu,tu pasal dia namakan saya dengan nama Amalina. Oh my God !Tak sangka babe, nama saya dipetik dari nama retiss tu. 
*Bangga sekejap, gelek dangdut sikit.Ewaahh.Haha LOL*

Tapi..tapi.. saya pelik, kenapa nama saya AMMARlina dan bukan Amalina? * Weird *
Mama pun mula bercerita. Woho, excited giler cek nak dengaq. Mama cakap, masa hari nak buat daftar nama tu, mama tak boleh ikut. Tengah pantang lah katakan. So, mama suruh papa je yang daftarkan nama.
On that tima, papa rasa dia pun nak jugak ada kenangan dalam bagi nama so papa pun tambahkan nama AMMAR.
First dengar memang tak percaya, tapi bila fikir balik, bukan saya seorang je yang kena. All my siblings pun kena jugak. Semua ada pertambahan nama sebab papa yang buat. Hihi. 
Takpe-takpe. Saya bersyukur dengan nama yang diberi. At least saya mempunyai nama.

Why people call me A-M-M-A-R?

Macam mana orang boleh panggil saya AMMAR eyh? 
Macam mana? Macam mana ?  

Sebenarnya masa darjah 5, saya macam blurr lagi, Then ada cikgu BM yang agak garang mengalahkan singa selalu buat saya kecut perut. Dia tanya nama saya. Saya just jawab NURAMMARlina *Lina je pelan* Maybe cikgu tu ingat nama saya Ammar, so start from that moment, AMMAR dah wujud dalam hidup saya. First time memang rasa awkward jugak.Tapi bila dah lama-lama, everything is okay. And sampai masuk sekolah menengah pun, ada orang suka panggil Ammar.I thought,bila dah SMK ni, nak jugak nama glams kan. Tapi dah orang terbiasa panggil ammr, So, biarkan ammar wujud dalam diri saya.Okay.
Untuk yang belum kenal dengan saya, maybe korang anggap Ammar dan Lina itu gabungan nama saya dan boyfriend saya. Ouh ternyata anda salah ! 
That was my name lah sayangs. My name okay! Should I repeat?
My Name !

So, jangan nak fikir bukan-bukan kalau orang panggil saya Ammar. 
And thank you so much to my mama and papa sebab bagi nama yang sangat bermakna.
  This name really meaningful to me and I really appriciate it
Oh yeah, before i forget.. uolls can call me ammar,mar,ammarlina or the beautiful name is NUR .Ahakz "_"

MuchosLoves
Nurammarlinanasir
*Menaip nama aku dengan penuh bangga..Hikhik*

No comments: