25.1.12

BAND MEMBERS.

Assalamualaikum..
Hey korang, cer dengar lagu Aztec Fire !

Pegi lah search dekat Youtube and dengar lagu tu. Best la pulak. Okay, actually lagu tu ada kaitan dengan aku. Aku dulu join band member since form 1 lagi dekat sekolah lama aku dulu, HighschoolBukitMertajam..Sape sekolah situ? Jerit dalam hati kuat-kuat. Heh. :'D 
Tak terfikir pulak yang aku akan join Persatuan tu. Okay memang best join Persatuan Pancaragam HSBM. At first memang segan jugak. Sebab most of band member semua Chinese je. Indian pun ada jugak. Then Melayu baru ramai since batch 08'. Aku, shikin, amirah masuk persatuan tu sebab nampak macam menarik dengan instrument dia. Kawan aku yang lain semua masuk Kadet polis, Pandu Puteri,Puteri Islam,and Kadet. Aku je terlepas masuk pancaragam. Dalam kelas aku dalam 5 orang lah yang masuk band ni. Aku, Shikin, Adib,Arif, Danielle. Aku dengan shikin dapat group yang sama. We played trombone. Adib,Arif and Danielle satu group. Depa best la, main drum. Aku apply jugak nak main drum.Tapi full la pulak. Spoil je. So, nak tak nak terpaksa jugak aku terima trombone Wuwuwu  T___T
Dalam 3 bulan jinak-jinak dengan trombone then aku terdengar cerita-cerita hot. Diorang cakap pengetua kami tu tak suka ada persatuan pancaragam dekat sekolah. Konon tak elok lah ape lah. HuH, Frustt gila aku time orang lain cakap persatuan tu nak di bubarkan :'(

Dalam bulan 6 kami dapat tawaran untuk lawan peringkat sekolah, Alhamdulillah menang walaupun aku cuma penyokong je masa tu.., then bila kena bertanding untuk peringkat daerah, aku rasa macam nak gila ja. Sebab masa tu kak upper six busy and dyorang tak nak join masuk band. Kami group trombone terpaska ganti. Weih seriously tak sangka aku pernah perfom untuk peringkat daerah dalam marching band..Fuhh,,! Serious tak percaya. Last join peringkat negeri masa standard 6 je. First experience. Best kot. Tapi susah sebab terpaksa berlatih dari pukul 6am until 6.45pm. Bayangkan, sape sanggup nak stay dekat sekolah lama-lama. Fed up je rasa ! Tekanan bhaii ! :) Tapi berkat kesabaran , finally dapat jugak aku perfom dekat sana.Tak sangka pula family aku pun datang stadium jugak. Atas sokongang dyorang aku terus semangat perfom. Finally, alhamdulillah, dapat tempat ke-5. Kira okaylah walaupun tak dapat pegi ke peringkat kebangsaan . And dapat perfom untuk hari sukan pun aku dah happy :)


Dulu aku sekolh ni *Bangga sat* Heee
|
|
v
 
 SMK Tinggi Bukit Mertajam



For those who don't know what is TROMBONE :
Here the picture :
|
|
v
 
Besarkan En.Trombone ni. Selamat aku mampu dukung Trombone ni. Hewhew.


" Kita tak mampu memahami muzik kalau kita tak mampu menghayatinya " 


Okaylah,aku dah tak larat nak ceghite panjang-panjang pasal band members nie. Keje sekolah aku pun tak siap lagi.. Got to go now. And sorry lah aku tak letak picture aku masa perfom. Malu.hihihi *Okay tipu. Actually dulu kan pakai kamera kodak je. Gambar tu dalam album,malas aku nak scan. So just tunjukkan trombone je. Selamat mengenali En.Trombone kite tu. Heh, k baii...

Wassalam.




No comments: