13.12.12

Happy + Takut = ??

Assalamulaikum :)

Ehem, hai semorang.. Just left a few days. Setiap hari aku akan kira hari. Sebab apa? *Inilah rahsianya jengjengjeng*  Tinggal lagi 4 hari lagi untuk aku keja. Aku macam excited pulak kan? Haha kisah pulak kau. Ye lah, orang baru first time dapat keja kan. Mau tak excited :) Aku jeles sebenornye tengok kawan-kawan aku yang lain semua dah start keja. Parents aku suruh keja bulan Januari nanti. Oh my! Aku dah duduk rumah dekat 3 minggu pun dah tak tentu arah. Malaslah, better kita keluar cari pengalaman yang baru kan? So after this, my life busy sikitlah. Sikit je tak banyak and still have time to update my blog.  Aku keja dekat chiew. Kedai buku and jual alat tulis. Saja nak habaq and ajak semorangg melawat aku nanti tapi No Discount la eh.. *Bagitau awai-awai :D*  And for sure dalam bulan Januari nanti aku akan busy banyak sebab nak bukak sekolah dah. SEKOLAH?? hahahahahaha *gelak banyak-banyak* Aku macam tak percaya yang aku dah tamat sekolah. Faham maksud T A M A T? Jujur aku kata aku rasa macam aku baru sedar dari mimpi. Lepas ni giliran aku pulak tengok adik-adik aku beli barang sekolah. And itulah memori yang tak akan aku lupakan. Every year, kami akan pegi kedai baju sekolah, and borong sakan. Mana tak nya,adik-beradik aku kan ramai. Masa tu lah aku rasa macam tension pun ada. Ye ah, adik tu nak kotak pensil ben10, adik aku yang perempuan nak beg sekolah Barbie. Macam-macam ragam weih. Aku tak boleh bayangkan kalau aku ada anak nanti *Angan-angan* Hahaha. Ape gelak-gelak? Kemonlah, semorang ada angan-angan kan? Ahaks. Every year jugak before nak pegi belanja sakan kami satu family akan duduk berbincang pasal budget! Yeah kedengaran agak kelakar. Tapi itulah family saya. Kami kena rancang untuk penjimatan yang hebat kih3. Dekat situ mulalah timbul perasaan tak puas hati, adik aku nak beg sekolah baru, tapi beg sekolah lama elok lagi. Alahai, budak-budak memang ahh. Suka buat pembaziran. And me sebagai kakak yang paling garang tahap kesingaan aku akan beralah. *singa-singa pun dalam hati ada taman uolls* Aku ingat lagi tahun ni aku tak beli apa sangat, sebab kata mama "Tahun ni last,jangan membazir" kfine, saya pun menurut perintah and bagi chance dekat budak-budak kecik yang excited dapat barang baru. Haihh..I miss that moment. And untuk tahun depan aku tak payah nak gaduh-gaduh dengan adik2 aku dah :') I need to be matured,good sista and nice with them! And aku paling sayang pencil box aku yang cute-cute and chumel gitu. Dari form 1 aku pakai until now, pencil box tu sedia berkhidmat untuk aku. And InsyaAllah aku akan guna pencilbox tu kalau dapat sambung belajar nanti. InsyaAllah :)


 

 Mereka yang saya sayang. Ekceli ada lagi adik beradik aku yang lain, tapi masa ni kami je yang bercuti, sorry to them lah sebab tak dapat ikut kami. Ahaks.

.............................................


Cakap pasal sambung belajar, tetiba risau pulak hati kecik aku ni. Entah, rasa macam tak sedap hati pun ada. Memandangkan SPM aku macam agak bad sikit and yeah SPM moment, it was fucking depressing but tralala i'm free baby. I've done my best and InsyaAllah I could achieve them with flying colours. Tapi tak berani jugak nak cakap sebabnya SPM kali ni aku rasa macam aku banyak buat mistakes. And.. aku tak rasa macam apa yang aku nak tu aku akan dapat. Ahhh! Setiap kali fikir pasal result hati aku akan sebak and mengalir air mata :( Tak tawu nak describe macam mana takutnya perasaan ni and macam mana hampanya hati ni kalau dapat bad result.. Anyway there are nothing to be worried. For now I put trust in Him. Keep Praying and don't lose hope. If it means to be,it will be * Ayak kakak aku, harap kau baca aku ciplak ayat ni :D*


Perasaan takut yang tak dapat di bendung :'(

keep calm and trust ALLAH

l o v e  [ NAMN ]  

wassalam 

No comments: