12.12.12

Perubahan dalam diri

Assalamualaikum to my dearest awesome stalker :)

So how was your day? Just say Alhamdulillah for every moment you live. It's not the happiness that we're supposed to count in our life, it's about the things happening around us. Sedar tak sedar kita semakin menghampiri pengakhiran tahun 2012. Siapa sangka sekarang aku dah 17, and I still breathing. Thanks Allah. So, aku dah reaktif my acc FB. Banyak perubahan yang aku rasa macam dah lama tinggalkan FB. Yes, memang lama pun, almost 7 month kalau tak silap saya. Aku pun dah macam blurr, tapi yang bestnya pasal FB  ni ,walaupun banyak perubahan tapi orang-orang dia tetap sama. Tak berubah. Ayat nak mencarut bagai. Whopps *Tutup mulut* malas nak mengutuks orang. Haihh. And yang pelik semua kawan yang aku kenal dekat FB semuanya tak kenal aku. Dah dekat 5 orang chat dengan aku and buat aku tertanya-tanya.

Them : Assalamualaikum
Me    : Waalaikumsalam
Them : Kita pernah kenal ke sebelum ni?
Me    : Yes, pernah. Kita selalu chat dulu. Dah lupa?
Them : Tak bukan lupa,lama tak nampak awak on.
Me    : SPM kan,stop berFB :)
Them : Awak..
Me     : Ye saya? Kenapa?
Them : Awak nampak lain. Expecially your new DP. Macam bukan 
           ammar yang dulu.
Me     : Eh? Apa yang lain? biasa je.
Them  : Biasa ke? Hahaha. Maybe sebab tudung awak labuh kot.
Me     : ...........     
  
Aku tak tahu nak balas apa. Then terus off chatbox. Aku berubah???? *Berfikir sejenak* Tak sangka, lelaki ni seorang yang teliti and memerhati jugak kan? Aku ni tak lah berubah macam mana pun, tapi dalam proses nak berubah. Tapi agak terkejut jugak bila seorang lelaki boleh cakap macam tu. Means that mereka ni seorang yang agak teliti dalam berkawan :')
macam yang orang cakap, mula-mula nak berubah mesti kena ada niat. Kita berubah kerana Allah, bukan sebab trend,ikut kawan or whatever. Yang penting niat kita betul-betul ikhlas kerana Dia.
Yes, aku mengaku dalam proses nak berubah macam-macam orang akan pandang kita and judge kita. Itulah namanya dugaan. Kita kena terima apa orang nak cakap. Jadikan sebagai kekuatan.

"Maka bersabarlah engkau (Muhammad) atas apa yang mereka katakan. Dan bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu sebelum matahari terbit dan sebelum terbena, dan bertasbihlah (pula) pada waktu tengah malam dan di ujung siang hari, agar engkau merasa tenang"
(Surah Taha ayat 130) 
 

Untuk mereka yang ingin berubah, keep praying. Jangan fikir apa orang kata, tapi fikir apa niat kita yang sebenarnya. InsyaAllah sama-sama kita boleh berubah


 
 
 Okay,rasanya yang tu je aku nak bagitau *clapclapclap* finally berjaya mengupdate blog :)
Wassalam.
Love
NAMN 
:) 



















 

No comments: